
Economx
Gazdaság & Pénzügy
Bajban a Ryanair, ez az ügy minden utast érinthet
Gyöngyösi Balázs
2025. augusztus 5. 09:10
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben a Gazdasági Versenyhivatal, miután azt gyanítja, hogy az online foglalások során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a légitársaság. A hatóság szerint a vállalat pszichés nyomásgyakorlással tereli a jegyvásárlókat a drágább szolgáltatási csomagok felé. Három hónap áll rendelkezésre az eljárás lefolytatására, ez azonban indokolt esetben akár kétszer két hónapra is meghosszabbítható.
MI összefoglaló
"A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanair ellen, mert a légitársaság online jegyfoglalási folyamata során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazhat. A hatóság szerint a Ryanair megtévesztheti a fogyasztókat, pszichés nyomást gyakorolva tereli őket a drágább szolgáltatások felé, például a jegyár-csomagok nem egyértelmű tájékoztatásával és manipulatív felugró ablakokkal. Az eljárás három hónapos, meghosszabbítására lehetőség van. A magyarországi légiközlekedési piac fogyasztóvédelmi problémáit korábban a GVH és a nemzetgazdasági miniszter is vizsgálta, különösen a légitársaságok által alkalmazott extra díjak miatt, melyek miatt korábban már bírságot kapott a Ryanair. A mostani vizsgálat a fogyasztóvédelem szempontjából fontos lépés lehet a tisztességes piac érdekében."
Hangulat:
Negatív (30%)
Érzelmi töltet:
stressz