
Menedzsment Fórum
Gazdaság & Pénzügy
Így költenek a szépségükre a magyarok
Kovács-Angel Marianna
2025. június 18. 05:05
Kinek egy luxusillat, kinek egy akciós tusfürdő: a magyarok évente több százmilliárd forintot költenek szépségápolásra. A drogériák és parfümériák forgalma évről évre nő, a nyereség pedig gyakran külföldi tulajdonosoknál landol. Május óta az állam is beleszól az üzletbe: harmincféle termék árrését korlátozza a kormány – épp ott, ahol a legnagyobb a tömeg.
MI összefoglaló
"A magyarok évente több százmilliárd forintot költenek szépségápolásra, főként parfümériákban és drogériákban. A kormány 2025 májusától korlátozta harminc háztartási termék árrését, hogy mérsékelje az inflációt. A piac több nagy nemzetközi cég kezében van, például a Douglas, Müller, dm és Rossmann cégek, melyek jelentős bevétel- és eredménynövekedést értek el. A magyar fogyasztók személyes higiéniai kiadásai az uniós átlagnál alacsonyabbak, ami a jövedelmi különbségekkel és fogyasztási szokásoktó"
Hangulat:
Semleges (50%)
Érzelmi töltet:
semleges