
Origo
Gazdaság & Pénzügy
Közel 2000 milliárd forintért vásároltunk online, kiderült a Temu szerepe
Origo
2025. június 25. 20:07
A magyar e-kereskedelmi szektor tavaly újabb pozitív évet zárt: 2024-ben a magyar vásárlók által online rendelésekre költött bruttó forgalom elérte az 1945 milliárd forintot, amely 15 százalékos éves növekedést jelent – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép tavaszi kutatásából. Az online rendelések számai mögé pillantva azonban azt látni, hogy a magyar e-kereskedelem egyre inkább nemzetközi színteret jelent.
MI összefoglaló
"2024-ben a magyar online kereskedelem bruttó forgalma 1945 milliárd forintra nőtt, 15%-os éves növekedéssel, összesen több mint 114 millió rendelést generálva. A Temu kínai e-kereskedelmi szereplő jelentős hatással van a piacra, közel 1,8 millió magyar fogyasztó vásárol tőle, és 25%-os növekedést hozott az importált online forgalomban. A piac három fő szegmensre oszlik: kínai, EU-s és hazai. A fizetési szokások is változnak, előretörnek az előrefizetések és a bankkártyás tranzakciók, miközben a készpénzes fizetés csökken. A csomagautomaták népszerűsége emelkedik, és a működő webáruházak jelentős része külföldi tulajdonban van, jelezve a magyar piac nemzetközivé válását. 2025-ben a Temu tovább javítja szolgáltatásait magyarországi fulfillment központokkal és gyorsabb szállítással, ami kihívást jelent a hazai és régiós kereskedők számára."
Hangulat:
Pozitív (82%)
Érzelmi töltet:
optimista