
Telex
Tech & Tudomány
A filléres Kia Cee'd motorját a korábbi gazdái nyírták ki, de a katasztrófát a túl hosszú szervizciklusok készítették elő
Zách Dániel
2025. július 5. 16:05
A közkedvelt Kia és a vele szinte azonos, benzines Hyundai legolcsóbb példányai már egymillió forint körül elérhetők, de a megkímélt állapotúakért sem kell 2-3 milliónál többet fizetni. A csapdát ezúttal a karbantartási előírások betartása teszi igazán veszélyessé.
MI összefoglaló
"A Kia Cee'd és a Hyundai i30 első generációs modelljeiben a túl hosszú és nem megfelelő karbantartási ciklusok, valamint a szakszerűtlen javítások idő előtti motorhibákat okoznak. A gyári előírással szemben a 25 ezer kilométeres olajcsere-intervallum lerövidíti a motor alkatrészeinek élettartamát, főként városi használat esetén, ami magas olajfogyasztáshoz és vezérműlánc problémákhoz vezet. Szakszerűtlen javítások, mint például hibás tömítés és eltérő dugattyúk beépítése, súlyosbítják a gondokat, ami motorfelújítást vagy cserét tesz szükségessé jelentős költségekkel. Tudatos vásárlók már számolnak ezen kiadásokkal, de a használtautópiacon még gyakoriak a gondosan karbantartatlan és félreszervizelt példányok."
Hangulat:
Negatív (30%)
Érzelmi töltet:
pesszimista