Kínai ajánlat a MediaMarkt és Saturn áruházláncok tulajdonosára

11,1% 22,2% 11,1% 44,4% 11,1%

A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com hivatalos vételi ajánlatot tett a német MediaMarkt és Saturn áruházláncokat tulajdonló Ceconomy AG-re. Az ajánlat részvényenként 4,60 eurót, azaz nagyjából 4 milliárd eurós piaci értékelést jelent. A tranzakcióval a JD.com jelentősen bővítené európai jelenlétét, miközben ígérete szerint nem járna elbocsátásokkal vagy telephelybezárásokkal, és a márkák, valamint a munkavállalói feltételek is megmaradnának. A Ceconomy több mint ezer üzlettel rendelkezik 11 európai országban, köztük Magyarországon is.

Főbb pontok

  • 1

    A kínai JD.com hivatalos nyilvános vételi ajánlatot tett a német Ceconomy AG-re, a MediaMarkt és Saturn áruházláncok tulajdonosára.

  • 2

    A JD.com leányvállalata, a Jingdong Holding Germany GmbH részvényenként 4,60 eurót kínál, ami nagyjából 4 milliárd eurós piaci értékelést jelent.

  • 3

    A Ceconomy legnagyobb részvényese, a Kellerhals család, az ajánlat sikeres lezárása után is megtartaná részesedésének egy részét.

  • 4

    A JD.com több jelentős részvényessel kötött megállapodást, akik összesen 31,7 százalékos részesedés eladására kötelezték el magukat.

  • 5

    A Ceconomy több mint ezer üzlettel van jelen 11 európai országban, és a 2023/24-es pénzügyi évben 22,4 milliárd euró árbevételt ért el.

  • 6

    A JD.com ígérete szerint a tranzakció nem jár elbocsátásokkal vagy telephelybezárásokkal, és a munkavállalói megállapodások legalább három évig változatlanok maradnak.

  • 7

    Az ázsiai vállalat elkötelezett a Ceconomy márkaszerkezetének legalább öt évig tartó fenntartása mellett.

  • 8

    A JD.com éves árbevétele 2024-ben megközelítette a 159 milliárd dollárt, és a Nasdaq tőzsdén jegyzett.

  • 9

    Az üzlet megnyitná a JD.com számára az utat a francia Fnac Darty elektronikai kereskedelmi lánchoz is, amelyben a Ceconomy részesedéssel rendelkezik.

  • 10

    A MediaMarkt Magyarországon 1997-ben nyitotta első üzletét, és a legfrissebb e-toplista szerint a harmadik legnagyobb forgalmú online kereskedő az országban.

Portálok közti különbségek

  • Az Infostart, Portfolio, Economx, Magyar Jelen és Privátbankár cikkek szinte azonos, MTI-alapú információkat közölnek, kiemelve a 4 milliárd eurós vételárat és a JD.com európai terjeszkedési szándékát.

  • A HWSW.hu cikk 2,2 milliárd eurós vételárról ír, ami eltér a többi portál által említett 4 milliárd eurótól, és hangsúlyozza a magyarországi áruházak érintettségét, valamint a 50 ezer fős európai alkalmazotti létszámot.

  • A Telex cikk részletesebben kitér a Media Markt magyarországi helyzetére, az Opten számaira, a forgalom és nyereség alakulására, valamint a jövőbeli kilátásokra (Otthon Start program, sportesemények) és a hazai vásárlói trendekre (árérzékenység, 'lefelé vásárlás').

  • A Magyar Hang cikk rövidebb, tömörebb, és a többi portálhoz hasonlóan az MTI-alapú főbb tényeket emeli ki.

Frissítve: 2025. 07. 31. 10:21