Aug 04, 2025 • 08:41

Economx
Aug 04, 2025 • 08:41
Economx
Aug 04, 2025 • 11:49
Blikk
Aug 04, 2025 • 09:03
Pénzcentrum
Aug 04, 2025 • 07:00
24.hu
Aug 04, 2025 • 08:36
Telex
A Nemzetgazdasági Minisztérium adatai szerint a kormány kocsmaprogramjában eddig 407 pályázat kapott támogatói okiratot, melyek közül 393 esetben történt meg a 3 millió forintos támogatás kiutalása, összesen közel 1,2 milliárd forint értékben. A 24.hu közérdekű adatigénylésére a minisztérium kezdetben nehézkesen szolgáltatott adatokat, de bírósági ítéletekre hivatkozva végül megküldte a pontos számokat. A program célja a falusi kiskocsmák, mint közösségi terek támogatása, melyek száma az elmúlt 15 évben megfeleződött. A támogatás felhasználása szabad, költhető működésre, bérre vagy beruházásra.
A Nemzetgazdasági Minisztérium adatai szerint eddig 407 kocsmatámogatási pályázat kapott támogatói okiratot.
393 esetben történt meg a pályázatonként nyújtható 3 millió forintos támogatás kiutalása.
Összesen közel 1,2 milliárd forintot fizettek ki a falusi kiskocsmákat támogató programban.
A 24.hu közérdekű adatigénylésére a minisztérium először egy több mint háromezer oldalas dokumentumra hivatkozott, majd bírósági ítéletekre való hivatkozás után adta meg a pontos adatokat.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter februárban jelentette be a programot, hangsúlyozva, hogy a kiskocsma a falu lelke.
A támogatás felhasználása szabad, költhető bérre, rezsire, működési költségre vagy beruházásra.
A program eredetileg az 1000 fő alatti településekre vonatkozott, később a legfeljebb 2000 fős települések kocsmái és italboltjai is pályázhattak.
Az elmúlt 15 évben megfeleződött a kocsmák száma Magyarországon, különösen a kistelepüléseken.
Az Economx szerint a nemzeti dohányboltok is hozzájárulnak a kocsmák számának csökkenéséhez.
A Menedzsment Fórum és a 444 kiemeli, hogy a kormány valós problémára próbál reagálni, de kérdéses az egyszeri segítség érdemi eredménye.
A Blikk és a Pénzcentrum részletesebben kitér a támogatás felhasználási lehetőségeire (működés, bérek, beruházások).
Az Economx megemlíti, hogy a nemzeti dohányboltok is befolyásolják a kocsmák helyzetét az olcsóbb alkoholárakkal és a kihelyezett padokkal.
A Telex pontosítja, hogy az adatokból nem derül ki, hány kocsma és hány italbolt kapott támogatást.
A Magyar Hang és a 24.hu hangsúlyozza, hogy a minisztérium csak nyomatékosított kérésre, bírósági ítéletekre hivatkozva adta meg a pontos adatokat, miután először egy több ezer oldalas dokumentumra mutogatott.
A Magyar Hang megemlíti, hogy a pályázati felhívásban külön nevesített cél a fiatalabb generációkat megszólító közösségimédia-jelenlét és célzott reklámkampányok kialakítása.