Interaktív térképen a magyarországi közúti balesetek statisztikái

30,0% 20,0% 50,0%

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) interaktív térképet tett közzé, amely a 2019 és 2024 közötti időszak személyi sérüléses közúti baleseteinek adatait vizualizálja. A térkép segítségével megtekinthetők a baleseti gócpontok, a balesetek időbeli eloszlása, a sérülések súlyossága és az okozó járművek típusa. Az adatok szerint 2023-ban 10 544 személyi sérüléssel járó baleset történt, melyből 243 volt halálos. A legtöbb baleset péntekenként, a legkevesebb vasárnaponként fordult elő. Külön kiemelik a rolleres balesetek számát, melyből 2023-ban 367-et regisztráltak. Az ittasan okozott balesetek száma csökkenő tendenciát mutat. A KSH célja, hogy az adatok hozzáférhetőek legyenek a nagyközönség számára is, támogatva az EU Vision Zero és a magyar „Mindenkit hazavárnak” közlekedésbiztonsági célkitűzéseit.

Főbb pontok

  • 1

    A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) interaktív térképet tett közzé a 2019 és 2024 közötti személyi sérüléses közúti balesetekről.

  • 2

    A térkép részletes adatokat nyújt a baleseti gócpontokról, a sérülések súlyosságáról és az okozó járművek típusáról.

  • 3

    2023-ban 10 544 személyi sérüléssel járó baleset történt, ebből 243 volt halálos kimenetelű.

  • 4

    A legtöbb baleset péntekenként, a legkevesebb vasárnaponként történt.

  • 5

    2023-ban 367 rolleres balesetet regisztráltak.

  • 6

    Az ittasan okozott balesetek száma 2018 óta csökkenő tendenciát mutat, 2023-ról 2024-re 19 százalékos visszaesés volt.

  • 7

    Az EU Vision Zero programjának célja, hogy 2050-re a halálos közúti balesetek száma a nullához közelítsen, melyhez a magyar „Mindenkit hazavárnak” program is illeszkedik.

  • 8

    A Police.hu napi összesítése szerint 2025. augusztus 7-én 35 személyi sérüléses közúti baleset történt, melyből 2 halálos kimenetelű volt.

Portálok közti különbségek

  • Az Economx, 24.hu és Index kiemeli, hogy 2023. április 30-án történt a legtöbb baleset (76 darab), míg a Magyar Nemzet és Origo nem említi ezt a konkrét dátumot, inkább az éves és havi statisztikákra fókuszál.

  • A Magyar Nemzet részletesebben kitér a legveszélyesebb útszakaszokra (52-es, 4-es és 51-es út), míg a többi portál általánosságban említi a baleseti gócpontokat.

  • Az Index és a 24.hu megemlíti, hogy a HVG szúrta ki az új KSH adatbázist, míg a többi portál közvetlenül a KSH-ra hivatkozik.

  • A Police.hu cikke egy napi összesítést ad a 2025. augusztus 7-i eseményekről, beleértve a baleseteket és egyéb bűnügyi statisztikákat, míg a többi cikk a KSH 2019-2024 közötti időszakra vonatkozó interaktív térképét elemzi.

  • Az Economx, Index, 24.hu, Infostart, Origo, Blikk és Portfolio hivatkozik az EU Vision Zero programjára és a magyar „Mindenkit hazavárnak” kezdeményezésre, hangsúlyozva a statisztikák fontosságát a közlekedésbiztonsági stratégia szempontjából, míg a Magyar Nemzet és Vezess.hu kevésbé tér ki erre.

Frissítve: 2025. 08. 08. 17:54