Aug 21, 2025 • 15:00

HírTV
Aug 21, 2025 • 15:00
HírTV
Aug 21, 2025 • 14:21
Magyar Nemzet
Aug 21, 2025 • 13:22
Demokrata
Aug 21, 2025 • 11:48
Origo
Aug 21, 2025 • 11:45
Economx
Aug 21, 2025 • 11:39
HírTV
Aug 21, 2025 • 10:54
Magyar Nemzet
Aug 21, 2025 • 10:36
Mandiner
Aug 21, 2025 • 10:31
Vadhajtások
Aug 21, 2025 • 10:16
Infostart
Aug 21, 2025 • 09:56
Index
Aug 21, 2025 • 09:04
Magyar Nemzet
Aug 21, 2025 • 08:59
Demokrata
Aug 21, 2025 • 08:52
HírTV
Aug 21, 2025 • 08:35
Világ Gazdaság
Aug 21, 2025 • 15:24
24.hu
Aug 21, 2025 • 10:31
Pénzcentrum
Aug 21, 2025 • 10:10
Piac & Profit
Aug 21, 2025 • 09:48
24.hu
Aug 21, 2025 • 09:43
Totalcar
Aug 21, 2025 • 09:35
Magyar Hang
Aug 21, 2025 • 09:15
Blikk
Aug 21, 2025 • 09:10
Portfolio
Aug 21, 2025 • 16:03
Telex
Aug 21, 2025 • 15:43
444
Aug 21, 2025 • 12:52
ATV
Aug 21, 2025 • 10:53
Népszava
Aug 21, 2025 • 10:02
HVG
Aug 21, 2025 • 09:34
444
Aug 21, 2025 • 08:56
Telex
Aug 21, 2025 • 08:11
HVG
A Fővárosi Kormányhivatal vizsgálata szerint a BKV buszainak mindössze 22%-a volt műszakilag megfelelő állapotban, és számos járművet kivontak a forgalomból vagy azonnali javításra köteleztek. Karácsony Gergely főpolgármester a kormányt hibáztatja a buszok cseréjének elmaradásáért, hivatkozva a forrásmegvonásokra és a szükséges engedélyek megtagadására. A BKV szerint a hibák javítását megkezdték, és csak a megfelelő állapotú buszokat állítják forgalomba. A kormánypárti politikusok, különösen Szentkirályi Alexandra, a városvezetést teszik felelőssé a kialakult helyzetért, hangsúlyozva az utasok biztonságának veszélyeztetését.
A Fővárosi Kormányhivatal vizsgálata szerint a BKV buszainak mindössze 22%-a volt műszakilag megfelelő állapotban.
Az ellenőrzött buszok 22%-át azonnal kivonták a forgalomból, 28%-ukat 30 napon belüli műszaki szemlére kötelezték, és további 28%-uknál azonnali javítást rendeltek el.
A leggyakoribb hiányosságok közé tartozott az olajszivárgás, a nem megfelelő fékhatás, a gumiabroncsok és futóműalkatrészek rossz állapota, valamint az utastér hiányosságai és a kötelező tartozékok hiánya vagy lejárt érvényessége.
Karácsony Gergely főpolgármester szerint a buszok cseréjét a kormány által elvont források és a szükséges engedélyek megtagadása akadályozza.
A főpolgármester állítása szerint a forgalomból kivont buszokat már 2021-ben lecserélték volna, de a kormány megtagadta a finanszírozó bankokkal kötött megállapodás engedélyezését.
A BKV közlése szerint csak a megfelelő műszaki állapotú járműveket állítják forgalomba, és a feltárt hiányosságok javítását azonnal megkezdték.
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője súlyos felelőtlenségnek nevezte a buszok elhanyagolt állapotát, és a városvezetést tette felelőssé.
Egy BKV buszszerelő szerint hiányos felszerelés, akadozó alkatrészbeszerzés, elavult eszközök és pénzhiány jellemzi a szerelőüzemeket, ami hozzájárul a problémákhoz.
Országosan idén augusztus közepéig 43 autóbusz gyulladt ki, ebből 13 Budapesten, a tüzek közel fele a motortérből indult ki.
A Telex, 444, 24.hu, ATV, Népszava, HVG, Index, Vezess.hu, Totalcar, Magyar Hang, Pénzcentrum, Economx, Blikk, Portfolio, Infostart, Piac & Profit, Magyar Jelen portálok főként a Fővárosi Kormányhivatal vizsgálatának eredményeit ismertetik, kiemelve a buszok rossz műszaki állapotát és a forgalomból kivont járművek számát. Ezek a cikkek tényközlőek, és a Karácsony Gergely, illetve a BKV reakcióját is bemutatják, amely a kormányzati forrásmegvonásra és engedélyek hiányára hivatkozik.
A HírTV, Magyar Hírlap, Magyar Nemzet, Origo, Demokrata portálok, amelyek kormányközeli vagy jobboldali irányultságúak, hangsúlyosabban kritizálják a fővárosi vezetést. Szentkirályi Alexandra nyilatkozataira fókuszálnak, aki a Karácsony-Tisza vezetést hibáztatja a buszok elhanyagolt állapotáért, és felelőtlenségről, valamint az utasok életveszélyéről beszél. Ezek a cikkek gyakran összehasonlítják a jelenlegi helyzetet Tarlós István főpolgármesterségével, és utalnak arra, hogy a városvezetés más célokra (pl. telekvásárlás, Pride) költi a pénzt a karbantartás helyett. A Magyar Nemzet egy belső forrásra hivatkozva a BKV szerelőinek nehéz munkakörülményeit is bemutatja, ami a karbantartás hiányosságaihoz vezet.
A baloldali és független portálok (Telex, 444, 24.hu, ATV, Népszava, HVG) részletesebben kitérnek Karácsony Gergely és a BKV magyarázataira, miszerint a buszok cseréjét a kormányzati engedélyek hiánya és a forrásmegvonások akadályozzák. Ezzel szemben a jobboldali és kormányközeli portálok (HírTV, Magyar Hírlap, Magyar Nemzet, Origo, Demokrata) ezt a szempontot kevésbé hangsúlyozzák, vagy teljesen figyelmen kívül hagyják, ehelyett a fővárosi vezetés felelősségét emelik ki.