A BYD megerősítette a szegedi gyár építésének ütemtervét és kapacitását
Júl 23, 2025 • 14:31

Mandiner
Júl 23, 2025 • 12:11

Világ Gazdaság
Júl 23, 2025 • 16:31

Pénzcentrum
Júl 23, 2025 • 07:57

Népszava
A BYD megerősítette, hogy a szegedi autógyár építése a tervek szerint halad, és az év végén megkezdik a gyártást, 300 ezer darabos éves csúcskapacitással. A vállalat cáfolta a Reuters azon értesülését, miszerint a tömegtermelést elhalasztanák, és Törökországban futtatnák fel a gyártást. Joó István kormánybiztos is "fake news"-nak nevezte a hírt, fotókkal illusztrálva a magyarországi építkezés előrehaladott állapotát a törökországihoz képest. A BYD emellett Budapestre telepíti európai üzleti központját, és két nagyszabású K+F programot indít magyar egyetemekkel együttműködve. A komáromi üzemben is bővítik a gyártást elektromos teherautókkal.
Főbb pontok
-
1
A BYD megerősítette, hogy a szegedi gyár építése a tervek szerint halad, és az év végén tervezik megkezdeni a gyártást.
-
2
A szegedi gyár tervezett éves csúcskapacitása 300 ezer darab autó marad.
-
3
Jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgoznak a helyi ellátási lánc erősítése érdekében.
-
4
Joó István kormánybiztos, a HIPA vezérigazgatója cáfolta a Reuters azon értesülését, miszerint a BYD elhalasztaná a tömegtermelést Szegeden, és Törökországban futtatná fel a gyártást.
-
5
A BYD európai üzleti központját Hollandiából Budapestre telepítik, ami több ezer munkahelyet teremt.
-
6
Két nagyszabású, összesen mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot indítanak hazai egyetemekkel együttműködve.
-
7
A BYD komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyártanak majd, ami 620 új munkahelyet jelent.
-
8
A Mandiner és a Világgazdaság is kiemeli, hogy a Reuters cikke "fake news" volt, és a törökországi gyár építése még nem kezdődött el érdemben.
-
9
A Magyar Nemzet és a Világgazdaság szerint általános hangulatkeltés zajlik a magyarországi kínai beruházások körül.
Portálok közti különbségek
-
•
A Pénzcentrum és az Infostart részletesebben kitér a BYD kutatás-fejlesztési programjaira és azok céljaira, míg más portálok csak említik a programok létét.
-
•
A Mandiner és a Világgazdaság hangsúlyosabban foglalkozik a "fake news" narratívával, részletesen cáfolva a Reuters állításait, és utalva más, hasonlóan cáfolt kínai beruházásokról szóló hírekre (pl. CATL).
-
•
A Népszava kiemeli a kormányzati támogatások mértékét és a kínai cégekhez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket (víz-, csatornahálózat), valamint megemlíti az Európai Bizottság vizsgálatát, amelyről más portálok is írnak, de a Népszava kritikusabb hangnemet üt meg a kormányzati támogatásokkal kapcsolatban.
-
•
A Piac & Profit rövidebb, tömörebb összefoglalót ad, kevesebb háttérinformációval, mint a többi portál.
Címkék






