A Pepco németországi leányvállalata csődeljárást kezdeményezett, miközben a cégcsoport globálisan átalakul és növekszik

53,3% 6,7% 33,3% 6,7%

A Pepco németországi leányvállalata fizetésképtelenségi eljárást kezdeményezett a veszteséges működés miatt, ami 64 üzletet és mintegy 500 munkahelyet érint. A cégcsoport globálisan azonban rekordbevételt ért el, és új üzleti modellre vált, magasabb árrésű termékekre fókuszálva. A magyarországi piac továbbra is stabil, 266 üzlettel és növekvő forgalommal, kulcsszerepet játszva a Pepco régiós stratégiájában. Az anyavállalat támogatja a németországi átszervezést, és optimista a jövővel kapcsolatban.

Főbb pontok

  • 1

    A Pepco németországi leányvállalata csődeljárást kezdeményezett a berlini bíróságon, mivel veszteségesen működik a 2022-es piacra lépés óta.

  • 2

    A németországi hálózat 64 üzletet és mintegy 500 munkavállalót érint, de az üzletek egyelőre nyitva maradnak.

  • 3

    A Pepco Group globálisan jól teljesít, a 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében 1,1 milliárd eurós rekordbevételt ért el, ami 7,7 százalékos növekedés.

  • 4

    A vállalat új üzleti modellre vált, elhagyva az FMCG-alapú termékeket, és a magasabb árrésű ruházati és háztartási cikkekre fókuszál (Pepco és Dealz márkák).

  • 5

    A Pepco már kivonult az osztrák piacról 2024-ben, és a brit Poundland márkát is eladta.

  • 6

    A magyarországi Pepco hálózat stabilan működik 266 üzlettel, 2024-ben 105 milliárd forintos forgalmat és 6,6 milliárd forintos adózott eredményt ért el, és kulcsszerepet kap a cég régiós stratégiájában.

  • 7

    A németországi átszervezést az anyavállalat finanszírozza, és Christian Stofflert nevezték ki átszervezési igazgatónak.

  • 8

    A vállalat 50 millió eurós részvény-visszavásárlási programot is indított a részvényesi érték növelése céljából.

Portálok közti különbségek

  • A Világ Gazdaság első cikke ('A Pepco épp újrarajzolja kereskedelmi térképét – a magyar piac a nyertesek között') hangsúlyozza a Pepco globális átstrukturálását, az új üzleti modellt, a magasabb árrésű márkákra való fókuszálást, a rekordbevételt és a magyar piac kulcsszerepét, pozitívabb képet festve a cég jövőjéről.

  • A Magyar Nemzet, Demokrata, Origo, Magyar Hírlap, 24.hu, Blikk, Mandiner és Portfolio cikkek ('Csődöt jelentett a magyarok kedvenc olcsó boltja, próbálják menteni a menthetőt', 'Csődöt jelentett a magyarok egyik kedvenc üzletlánca', 'Nagy a baj: csődöt jelentett egy Magyarországon is népszerű üzletlánc', 'Csődöt jelentett a Pepco', 'Csődöt jelentett a Pepco Németországban', 'Csődbe ment a Pepco, a magyarországi üzleteket is bezárják?', 'Csődöt jelentett a Pepco, többszáz ember kerülhet utcára', 'Kész, vége: csődöt jelentett a Pepco Németországban', 'Csődöt jelentett Németországban a Pepco') elsősorban a németországi leányvállalat fizetésképtelenségére és a potenciális munkahelyvesztésekre fókuszálnak, bár megemlítik, hogy a magyarországi üzleteket ez nem érinti. Ezek a cikkek általában a 'csőd' szót használják a címben, ami szenzációhajhászabbnak tűnhet, mint a Világ Gazdaság első cikkének megközelítése.

  • Az ATV ('Csődbe ment a Pepco, a magyarországi üzleteket is bezárják?') és a Pénzcentrum ('Ezeket a boltokat érintheti a Pepco-csőd: több száz dolgozó állása lehet veszélyben') részletesebben kitérnek a német piac kihívásaira (magas bérköltségek, erős verseny) és a 'védőpajzs eljárás' részleteire, valamint az anyavállalat finanszírozására.

  • A Blikk ('Csődbe ment a Pepco, a magyarországi üzleteket is bezárják?') megemlíti a korábbi intő jeleket, mint a karácsonyi szezonban tapasztalt visszaesést és a tavalyi ausztriai kivonulást, ami további aggodalmakat vet fel a cégcsoport jövőjével kapcsolatban, még ha a magyar piac stabil is.

Frissítve: 2025. 07. 28. 15:06