Átfogó megújulás előtt áll Budapest éjszakai közösségi közlekedése
Aug 14, 2025 • 15:19

Economx
Aug 14, 2025 • 07:43

Magyar Hírlap
Aug 14, 2025 • 07:08

Mandiner
Aug 14, 2025 • 06:01

Index
Aug 14, 2025 • 10:07

Blikk
Aug 14, 2025 • 06:00

Magyar Hang
Aug 14, 2025 • 05:00

Telex
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) átfogóan tervezi megújítani Budapest éjszakai közösségi közlekedését. A tervek szerint a jelenlegi 50 éjszakai járat helyett 68 közlekedhet, jelentősen növelve az éjjel-nappali járatok számát (3-ról 28-ra), köztük villamosokkal és trolikkal. A cél a hálózat észszerűsítése, a nappali rendszerhez való hasonlóság növelése, a lefedettség javítása és az utasforgalmi igények kielégítése. A társadalmi egyeztetés augusztus 14-től 31-ig tart, az új rendszer várhatóan 2025 novemberében lép életbe. Az átalakítás nem jár többletköltséggel a főváros számára.
Főbb pontok
-
1
A BKK tervei szerint jelentősen átalakul Budapest éjszakai közösségi közlekedése, a társadalmi egyeztetés augusztus 14-től 31-ig tart.
-
2
A cél a hálózat észszerűsítése, a járatok sűrítése és a nappali hálózathoz való hasonlóság növelése.
-
3
A jelenlegi 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz (21 busz, 3 troli, 4 villamos), és az éjjeli járatok száma 50-ről 68-ra nőhet.
-
4
Hétvégén több villamos (1-es, 17A, 47-es, 6-os) is éjjel-nappal közlekedne, míg hétköznap ezeken az útvonalakon buszok járnának.
-
5
A metrók üzemidejét már június 1-től meghosszabbították, hétköznap éjfélig, hétvégén hajnali 1-ig járnak.
-
6
Az átalakítás nem jelent többletköltséget a fővárosnak, a meglévő kapacitásokat forgatják át.
-
7
A BKK célja, hogy minél több helyen legyen 1 kilométeren belül éjszakai közösségi közlekedési kapcsolat, és a főbb tengelyeken a követési idő legfeljebb 30 perc legyen.
-
8
Az új rendszer várhatóan 2025 novemberében lép életbe, egy októberi kampánnyal.
Portálok közti különbségek
-
•
A Magyar Hírlap első cikke (Megújulhat az éjszakai közösségi közlekedés) nagyon rövid, általános információkat közöl, és nem tér ki a konkrét járatokra vagy változásokra. A második cikke (Novembertől teljesen átalakulhat az éjszakai közlekedés Budapesten) már részletesebb, de még mindig kevesebb konkrétumot tartalmaz, mint a független portálok.
-
•
Az Economx, Blikk, Vezess.hu, Menedzsment Fórum, 24.hu, Mandiner, Index és Magyar Hang cikkek mind részletesebben ismertetik a tervezett változásokat, beleértve a konkrét járatok számát, típusát (busz, troli, villamos), útvonalait és a követési időket. Ezek a portálok gyakran hivatkoznak a BKK háttérbeszélgetésére és a Telex cikkére, mint forrásra.
-
•
A 168.hu cikke rendkívül rövid, csak az összefoglalót ismétli meg, és nem tartalmaz további részleteket.
-
•
A Telex, 24.hu és Magyar Hang cikkek kiemelik Vitézy Dávid és a Podmaniczky Mozgalom szerepét az éjszakai közlekedés újragondolásának kezdeményezésében, míg a kormányközeli portálok (Magyar Hírlap, Economx, Mandiner) ezt a tényt nem említik, vagy csak futólag utalnak rá.
-
•
Az Index és a Magyar Hang cikkek hangsúlyozzák, hogy az átalakítás az elmúlt 20 év legnagyobb fejlesztése az éjszakai hálózatban, és részletesebben kitérnek a változások okaira (pl. zsúfoltság, lefedettségi hiányosságok, taxik kiváltása).
-
•
A Blikk és az Index részletesen kitér arra, hogy az átalakítás nem jelent többletköltséget a fővárosnak, a jelenlegi kapacitásokat forgatják át.
-
•
A Magyar Hang cikk nyolc budapesti térségre bontva mutatja be a tervezett változásokat, ami egyedülálló a cikkek között.
Címkék
