Busztüzek Budapesten: Teljes flottavizsgálatot rendelt el a BKV

5,1% 35,4% 8,9% 29,1% 21,5%

Az elmúlt napokban több BKV autóbusz is kigyulladt Budapesten, ami miatt a közlekedési vállalat azonnali és teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el a teljes flottáján. A tűzesetekben személyi sérülés nem történt. A BKV szerint az eddigi vizsgálatok egyedi és véletlenszerű esetekre utalnak, és hangsúlyozzák, hogy a buszok továbbra is biztonságosan használhatók. Több politikai szereplő, köztük Vitézy Dávid és Szentkirályi Alexandra is megszólalt az ügyben, eltérő nézőpontokat képviselve a felelősség és a flotta megújításának akadályai kapcsán.

Főbb pontok

  • 1

    Két nap alatt három BKV autóbusz gyulladt ki Budapesten: egy Karsan Atak és két Mercedes Citaro.

  • 2

    A szerdai tűzeset az V. kerületben, a József Attila utca és Nádor utca sarkán történt, ahol egy Karsan Atak busz égett ki, lángjai egy lakatlan épületre is átterjedtek.

  • 3

    A csütörtöki első tűzeset a XII. kerületben, az Érdi út és Süveg utca kereszteződésénél történt, egy 24 éves Mercedes-Benz Citaro busz motortere gyulladt ki.

  • 4

    A csütörtöki második eset szintén a XII. kerületben, az Alkotás utcában történt, ahol egy utasok nélküli Mercedes Citaro hátsó része füstölt, a sofőr eloltotta a tüzet.

  • 5

    Személyi sérülés egyik tűzesetben sem történt, az utasok és a sofőrök időben elhagyták a járműveket.

  • 6

    A BKV azonnali és teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszán.

  • 7

    A BKV szerint az eddigi vizsgálatok alapján az esetek egyedi és véletlenszerűek, műszaki vagy üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg.

  • 8

    Vitézy Dávid és a BKV is kiemelte, hogy az autóbuszok optimális életkora 10 év, a kigyulladt Mercedes Citarók 24 évesek, és már Frankfurtban is szolgáltak.

  • 9

    Vitézy Dávid szerint a buszbeszerzéseket akadályozta a kormány 2021-es döntése, amely elutasította a BKV 30 milliárd forintos hitelkérelmét 380 új busz beszerzésére.

  • 10

    Szentkirályi Alexandra, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője Karácsony Gergelyt szólította fel, hogy térjen haza nyaralásából és garantálja a budapestiek biztonságát, valamint azonnali vizsgálatot követelt.

  • 11

    A BKV közleménye szerint a buszok automata tűzoltóberendezéssel felszereltek, melyek működésbe léptek, de a szerdai tűznél nem tudták megakadályozni a teljes kiégést.

  • 12

    A tűzesetekben érintett idős Mercedes-Benz Citaro autóbuszokat hónapokon belül új járművek váltják ki, és a flotta megújítása folytatódik.

Portálok közti különbségek

  • Az Economx, Blikk és Totalcar részletesebben kitér Vitézy Dávid nyilatkozatára, amely a buszok öregedését és a kormányzati hitelmegtagadást emeli ki a problémák okaként, míg a többi portál (pl. Magyar Jelen, HVG, Népszava, Infostart, Portfolio, Demokrata, Mandiner, Index, Pénzcentrum, Magyar Hírlap, 24.hu, Telex, Világ Gazdaság, ATV, Origo, Refresher) elsősorban a BKV hivatalos közleményére fókuszál.

  • A Vadhajtások portál kifejezetten kritikus hangnemet üt meg Karácsony Gergellyel szemben, 'Kamu Geri'-nek nevezve őt, és a MÁV körüli vitákkal von párhuzamot, míg a többi portál objektívebben vagy semlegesebben számol be a főpolgármester reakciójáról.

  • A Magyar Nemzet és a Mandiner több cikkben is kiemeli Szentkirályi Alexandra Karácsony Gergelyt bíráló nyilatkozatát, amelyben a főpolgármester nyaralását és a vezetési válságot említi, míg más portálok (pl. Népszava, 24.hu, Menedzsment Fórum) Vitézy Dávid válaszát is bemutatják, aki 'badarságnak' nevezi Szentkirályi állításait.

  • A Totalcar és az Economx (Kigyulladó buszok: maradt még néhány veszélyeztetett jármű Budapesten) mélyebben elemzi a buszok típusát, korát és előéletét (pl. frankfurti beszerzés, korábbi Karsan Atak tüzek), míg a többi portál inkább a friss eseményekre és a BKV intézkedéseire koncentrál.

  • A HVG (A BKV minden autóbuszát soron kívül átvizsgálja és Még egy busz kigyulladt Budapesten, ez már két nap alatt a harmadik) és a HírTV (Újabb busz gyulladt ki Budapesten + videó) cikkek rövidebbek, kevesebb részletet tartalmaznak, néhol csak a lead és a cím áll rendelkezésre, míg más portálok (pl. Economx, Népszava, Index, Pénzcentrum, Totalcar) részletesebb beszámolót nyújtanak.

Frissítve: 2025. 08. 14. 17:56