Jelentős közlekedési változások Budapesten: villamos- és vasútfelújítások nyáron és ősszel
Júl 21, 2025 • 13:36

Világ Gazdaság
Júl 21, 2025 • 11:15

Világ Gazdaság
Júl 21, 2025 • 13:42

Portfolio
Júl 21, 2025 • 13:40

Pénzcentrum
Júl 21, 2025 • 14:01

Népszava
Júl 21, 2025 • 13:58

Refresher
A cikkek a budapesti tömegközlekedésben várható jelentős változásokról szólnak 2025 nyarán és kora őszén. Július 26-tól augusztus végéig több budai villamosvonalon (56, 56A, 59, 59A, 61) pályafelújítások miatt változik a közlekedési rend, pótlóbuszokat vezetnek be. A legnagyobb horderejű változás a Keleti pályaudvar augusztus 25-től szeptember 20-ig tartó teljes lezárása, nagyszabású felújítási munkálatok miatt. Ez jelentős menetrendi módosításokat és alternatív útvonalakat (más pályaudvarok, BKK, Volán járatok) tesz szükségessé a vonatközlekedésben. A MÁV a felújítás időzítését a nyári szabadságolások utáni időszakra, az iskolakezdés előtti hétre tette, amit a tavalyi kisiklások sürgőssége és a forgalom rugalmasabb átszervezhetősége indokol. Emellett Újpesten labdarúgó-mérkőzés miatt ideiglenes forgalomkorlátozásokra is számítani kell.
Főbb pontok
-
1
Július 26-tól augusztus végéig villamospálya-felújítások zajlanak a Szilágyi Erzsébet fasoron, a Németvölgyi úton, a Kútvölgyi úti átjárónál, valamint a Liptó és Lejtő utcáknál, ami több villamos (56, 56A, 59, 59A, 61) közlekedési rendjét érinti, pótlóbuszokat is bevezetnek.
-
2
Augusztus 25-től négy hétre, szeptember 20-ig teljesen lezárják a Keleti pályaudvart nagyszabású pályafelújítási munkálatok miatt, melyek 4,4 milliárd forintból valósulnak meg.
-
3
A Keleti pályaudvar lezárása miatt a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vasútvonalak menetrendje jelentősen módosul, a vonatok más pályaudvarokra (Kelenföld, Nyugati, Kőbánya felső) érkeznek és onnan indulnak.
-
4
A MÁV „átadópontokat” alakít ki Budapest-szerte, melyek HÉV-, Volán- és BKK-járatokkal is elérhetők, és a vasúti jegyeket elfogadják az alternatív útvonalakon közlekedő Volán- és BKK-járatokon.
-
5
A felújítás célja a pályaudvar üzembiztonságának növelése, a meghibásodások számának csökkentése, a pályakapacitás bővítése és a vonatok menetrendszerűségének javítása.
-
6
A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt szerint a tavalyi mozdonykisiklások is rávilágítottak a felújítás sürgősségére, és a munkálatokat tudatosan az iskolai szünet végére időzítették a forgalom rugalmasabb átszervezése érdekében.
-
7
Július 24-én és 25-én labdarúgó-mérkőzés miatt ideiglenes forgalomkorlátozások és megállási tilalmak lesznek Budapest IV. kerületében, Újpesten.
-
8
Július 21-én delegáció miatt ideiglenes forgalomkorlátozások voltak Budapest I. és V. kerületében.
Portálok közti különbségek
-
•
A Telex, Népszava, Refresher, 24.hu és Magyar Hang cikkek kiemelik a Keleti pályaudvar lezárásának időzítését az iskolakezdés előtt egy héttel, és a Népszava, Refresher, 24.hu és Magyar Hang cikkek hangsúlyozzák a lehetséges közlekedési káoszt, míg az Economx, Index, Portfolio, Világ Gazdaság és Blikk cikkek a MÁV hivatalos indoklását (nyári szabadságolások utáni időszak, rugalmasabb átszervezés) emelik ki.
-
•
Az Economx (első cikk) előzetes értesülésekre hivatkozva számol be a Keleti lezárásáról, míg a többi portál már a MÁV hivatalos bejelentése után közöl részleteket.
-
•
Az Economx, Infostart, Index, Portfolio, Világ Gazdaság és Blikk cikkek részletesebben ismertetik a Keleti pályaudvar felújításának műszaki részleteit (pl. sínek, váltók, talpfák cseréje, ágyazatrostálás, felsővezeték javítás), valamint a konkrét menetrendi változásokat és az alternatív útvonalakat, míg a többi portál inkább az általános információkra és az időzítésre fókuszál.
-
•
A Népszava és a Refresher cikkek kritikusabb hangnemet ütnek meg a lezárás időzítésével kapcsolatban, megkérdőjelezve, hogy miért pont a tanévkezdés előtt kell elvégezni a munkálatokat, míg a kormányközeli vagy ahhoz közel álló portálok (Economx, Index, Portfolio, Világ Gazdaság) a MÁV indoklását fogadják el, miszerint ez az időszak a legmegfelelőbb.
-
•
A Pénzcentrum kiemeli a beruházás 4,4 milliárd forintos költségét és a MÁV saját forrásból történő finanszírozását, valamint pénzügyi tanácsokat is ad a cikkben (számlavezetés), ami eltér a többi portál fókuszától.
Címkék
