Kínai ajánlat a MediaMarkt és Saturn áruházláncok tulajdonosára
Júl 31, 2025 • 07:30

Magyar Jelen
Júl 31, 2025 • 06:14

Világ Gazdaság
A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com hivatalos vételi ajánlatot tett a német MediaMarkt és Saturn áruházláncokat tulajdonló Ceconomy AG-re. Az ajánlat részvényenként 4,60 eurót, azaz nagyjából 4 milliárd eurós piaci értékelést jelent. A tranzakcióval a JD.com jelentősen bővítené európai jelenlétét, miközben ígérete szerint nem járna elbocsátásokkal vagy telephelybezárásokkal, és a márkák, valamint a munkavállalói feltételek is megmaradnának. A Ceconomy több mint ezer üzlettel rendelkezik 11 európai országban, köztük Magyarországon is.
Főbb pontok
-
1
A kínai JD.com hivatalos nyilvános vételi ajánlatot tett a német Ceconomy AG-re, a MediaMarkt és Saturn áruházláncok tulajdonosára.
-
2
A JD.com leányvállalata, a Jingdong Holding Germany GmbH részvényenként 4,60 eurót kínál, ami nagyjából 4 milliárd eurós piaci értékelést jelent.
-
3
A Ceconomy legnagyobb részvényese, a Kellerhals család, az ajánlat sikeres lezárása után is megtartaná részesedésének egy részét.
-
4
A JD.com több jelentős részvényessel kötött megállapodást, akik összesen 31,7 százalékos részesedés eladására kötelezték el magukat.
-
5
A Ceconomy több mint ezer üzlettel van jelen 11 európai országban, és a 2023/24-es pénzügyi évben 22,4 milliárd euró árbevételt ért el.
-
6
A JD.com ígérete szerint a tranzakció nem jár elbocsátásokkal vagy telephelybezárásokkal, és a munkavállalói megállapodások legalább három évig változatlanok maradnak.
-
7
Az ázsiai vállalat elkötelezett a Ceconomy márkaszerkezetének legalább öt évig tartó fenntartása mellett.
-
8
A JD.com éves árbevétele 2024-ben megközelítette a 159 milliárd dollárt, és a Nasdaq tőzsdén jegyzett.
-
9
Az üzlet megnyitná a JD.com számára az utat a francia Fnac Darty elektronikai kereskedelmi lánchoz is, amelyben a Ceconomy részesedéssel rendelkezik.
-
10
A MediaMarkt Magyarországon 1997-ben nyitotta első üzletét, és a legfrissebb e-toplista szerint a harmadik legnagyobb forgalmú online kereskedő az országban.
Portálok közti különbségek
-
•
Az Infostart, Portfolio, Economx, Magyar Jelen és Privátbankár cikkek szinte azonos, MTI-alapú információkat közölnek, kiemelve a 4 milliárd eurós vételárat és a JD.com európai terjeszkedési szándékát.
-
•
A HWSW.hu cikk 2,2 milliárd eurós vételárról ír, ami eltér a többi portál által említett 4 milliárd eurótól, és hangsúlyozza a magyarországi áruházak érintettségét, valamint a 50 ezer fős európai alkalmazotti létszámot.
-
•
A Telex cikk részletesebben kitér a Media Markt magyarországi helyzetére, az Opten számaira, a forgalom és nyereség alakulására, valamint a jövőbeli kilátásokra (Otthon Start program, sportesemények) és a hazai vásárlói trendekre (árérzékenység, 'lefelé vásárlás').
-
•
A Magyar Hang cikk rövidebb, tömörebb, és a többi portálhoz hasonlóan az MTI-alapú főbb tényeket emeli ki.
Címkék






