Júl 21, 2025 • 11:15

Világ Gazdaság
Júl 21, 2025 • 11:15
Világ Gazdaság
Júl 21, 2025 • 11:06
Economx
Júl 21, 2025 • 13:42
Portfolio
Júl 21, 2025 • 13:40
Pénzcentrum
A MÁV augusztus 25-től négy hétre lezárja a Keleti pályaudvart nagyszabású felújítási munkálatok miatt, amelyek a tavalyi vonatkisiklásokra reagálnak. A lezárás jelentős menetrendváltozásokat és forgalmi korlátozásokat von maga után, melyekről a MÁV részletes tájékoztatást ad, alternatív útvonalakat és átadópontokat biztosítva az utasoknak. A beruházás 4,4 milliárd forintba kerül. Ezzel párhuzamosan a BKV július 26-tól augusztus végéig villamospálya-felújításokat végez Budapest XII. kerületében, az 56-os, 61-es és 59-es villamosok vonalán, ami szintén forgalmi változásokkal és pótlóbuszokkal jár.
A Keleti pályaudvart augusztus 25-től négy hétig, szeptember 20-ig lezárják felújítás miatt.
A lezárás az iskolakezdés előtt egy héttel, a tavalyi vonatkisiklások évfordulóján kezdődik.
Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató szerint a tavalyi kisiklások miatt gyorsítják a felújítást.
A vasúti munkálatok során síneket, váltókat, több ezer talpfát cserélnek, ágyazatot pótolnak, vágányokat és felsővezetéket javítanak.
Az 1. és 2. vágányok közötti peront is átépítik, perontetőket és járdákat javítanak a Keletiben.
Jelentős menetrendváltozások várhatók a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vasútvonalakon.
A MÁV több átadópontot alakít ki Budapest-szerte (pl. Kelenföld, Kőbánya felső, Nyugati pályaudvar) a Keleti lezárása idejére.
Pótlóbuszok közlekednek Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion között a vasúti forgalom enyhítésére.
A Keleti pályaudvar felújításának beruházási összértéke 4,4 milliárd forint, amit a MÁV saját forrásból biztosít.
A MÁV a felújításoktól a késések csökkenését, a menetrendszerűség, pályakapacitás és utasélmény javítását ígéri.
Az Economx szerint a MÁV még nem tett hivatalos bejelentést a Keleti lezárásáról, az információk egy vasúti szakportálról származnak.
A BKV július 26-tól villamospálya-felújításokat kezd a XII. kerületben.
Az 56-os, 61-es és 59-es villamosok vonalát érinti a felújítás.
A Kútvölgyi úti átjáró, a Liptó utcai és a Lejtő utcai pályaív korszerűsödik.
A villamospálya-munkálatok augusztus 31-éig tartanak.
A korszerűsítés során sínkörülöntéses vágány épül, új sínszálakat fektetnek le, és vasbeton aljakat cserélnek.
Az Észak-budai Szent János Centrumkórház a villamospálya-munkálatok alatt is megközelíthető marad.
Jelentős forgalmi változások várhatók az érintett villamosvonalakon, pótlóbuszok közlekednek.
A Magyar Hang és a Telex elsősorban Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató bejelentésére és a tavalyi vonatkisiklásokra fókuszál, mint a Keleti pályaudvar lezárásának indokára.
A Portfolio, 444, Blikk és Pénzcentrum részletesebb információkat nyújt a Keleti pályaudvar felújítási munkálatairól (pl. sínek, váltók, talpfák cseréje, peron átépítés) és a várható menetrendi változásokról, alternatív útvonalakról és átadópontokról.
A Pénzcentrum egyedüliként említi a Keleti pályaudvar felújításának 4,4 milliárd forintos költségét és a MÁV saját forrásból történő finanszírozását, továbbá tartalmaz egy reklámblokkot.
Az Economx (Keleti pályaudvarról szóló cikk) kiemeli, hogy a MÁV még nem tett hivatalos bejelentést a lezárásról, és az információk egy vasúti szakportálról (RegionalBahn) származnak, valamint a nemzetközi pénztárakban kapott tájékoztatókról. Kétségeket fogalmaz meg a tervek véglegességével és az erőforrások allokációjával kapcsolatban.
A Világ Gazdaság és az Economx (villamosfelújításról szóló cikk) hasonlóan részletes, tényközlő információkat ad a BKV villamospálya-felújításairól, de a Világ Gazdaság kategóriája 'Gazdaság & Pénzügy', míg az Economx 'Belföld'. Az Economx cikkében egy kapcsolódó, kritikusabb hangvételű cikkre mutató link is található.