Aug 06, 2025 • 17:30

HírTV
Aug 06, 2025 • 17:30
HírTV
Aug 06, 2025 • 15:35
HírTV
Aug 06, 2025 • 19:11
24.hu
Aug 06, 2025 • 17:09
Magyar Hang
Aug 06, 2025 • 17:05
Menedzsment Fórum
A MÁV országos állomásmegújítási programot indít több mint 30 helyszínen, Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján. A 15 milliárd forintos beruházás keretében 11 helyen új utasváró épül, 19 helyen pedig felújítják a meglévő felvételi épületeket. A program a Magyar Falu Program támogatásával valósul meg, és 14 vármegyét érint. A munkálatok Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már megkezdődtek, és Gyula állomásának felújítása is kiemelt projekt.
A MÁV országos állomásmegújítási programot hirdetett több mint 30 helyszínen, Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján.
A program nem az ország legforgalmasabb állomásait érinti, hanem azokat, amelyek saját térségükben kiemelkedő forgalmat bonyolítanak le.
A Magyar Falu Program részeként 11 helyszínen új, hűtött-fűtött utasváró létesül, ahol korábban nem volt épület, vagy rossz állapotú volt.
19 helyszínen a meglévő felvételi épületeket újítják fel, beleértve az utasforgalmi tereket, mosdókat, homlokzatokat és a környezetet.
A gyulai felvételi épület felújítása kiemelt fontosságú, cél az eredeti történelmi arculat visszaállítása.
A munkálatok Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már megkezdődtek.
A program 14 vármegyét érint, célja korszerű, utasbarát állomások létrehozása.
A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.
A MÁV a vasúti flotta utaskapacitásának 10%-át modern motorvonatokra cseréli, melyek beszerzése már folyamatban van.
A 24.hu, Népszava, HírTV, Magyar Hírlap, Magyar Hang, Menedzsment Fórum, Economx, Portfolio, 444 és Demokrata részletesen bemutatják a felújítási program részleteit, a helyszínek listáját és a finanszírozást, míg a Nyugat és a HVG csak rövid összefoglalót ad a teljes szöveg hiánya miatt.
A Menedzsment Fórum kiemeli, hogy Ajka is bekerült a programba, annak ellenére, hogy a Veszprém-Ajka szakaszon több mint fél éve szünetel a vonatközlekedés, és megemlíti a MÁV korábbi, nem teljesült ígéretét a szakasz javítására vonatkozóan.
Az Index és az Economx megemlíti a Keleti pályaudvar közelgő egy hónapos lezárását és a budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosításának magánkézbe adásáról szóló korábbi híreket, ami a többi cikkben nem szerepel.
A HírTV egy külön cikkben (Lázár János bomba bejelentése...) a vasúti flotta modernizációjáról is beszámol, miszerint a teljes utaskapacitás 10%-a újul meg, ami a többi cikkben nem kap ilyen hangsúlyt, vagy nem szerepel.