Országos vasútállomás-felújítási programot indít a MÁV

26,7% 13,3% 26,7% 33,3%

A MÁV országos állomásmegújítási programot indít több mint 30 helyszínen, Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján. A 15 milliárd forintos beruházás keretében 11 helyen új utasváró épül, 19 helyen pedig felújítják a meglévő felvételi épületeket. A program a Magyar Falu Program támogatásával valósul meg, és 14 vármegyét érint. A munkálatok Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már megkezdődtek, és Gyula állomásának felújítása is kiemelt projekt.

Főbb pontok

  • 1

    A MÁV országos állomásmegújítási programot hirdetett több mint 30 helyszínen, Lázár János építési és közlekedési miniszter döntése alapján.

  • 2

    A program nem az ország legforgalmasabb állomásait érinti, hanem azokat, amelyek saját térségükben kiemelkedő forgalmat bonyolítanak le.

  • 3

    A Magyar Falu Program részeként 11 helyszínen új, hűtött-fűtött utasváró létesül, ahol korábban nem volt épület, vagy rossz állapotú volt.

  • 4

    19 helyszínen a meglévő felvételi épületeket újítják fel, beleértve az utasforgalmi tereket, mosdókat, homlokzatokat és a környezetet.

  • 5

    A gyulai felvételi épület felújítása kiemelt fontosságú, cél az eredeti történelmi arculat visszaállítása.

  • 6

    A munkálatok Leányváron és Esztergom-Kertvárosban már megkezdődtek.

  • 7

    A program 14 vármegyét érint, célja korszerű, utasbarát állomások létrehozása.

  • 8

    A beruházás értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, amelyet a MÁV saját forrásból és a Magyar Falu Program támogatásával valósít meg.

  • 9

    A MÁV a vasúti flotta utaskapacitásának 10%-át modern motorvonatokra cseréli, melyek beszerzése már folyamatban van.

Portálok közti különbségek

  • A 24.hu, Népszava, HírTV, Magyar Hírlap, Magyar Hang, Menedzsment Fórum, Economx, Portfolio, 444 és Demokrata részletesen bemutatják a felújítási program részleteit, a helyszínek listáját és a finanszírozást, míg a Nyugat és a HVG csak rövid összefoglalót ad a teljes szöveg hiánya miatt.

  • A Menedzsment Fórum kiemeli, hogy Ajka is bekerült a programba, annak ellenére, hogy a Veszprém-Ajka szakaszon több mint fél éve szünetel a vonatközlekedés, és megemlíti a MÁV korábbi, nem teljesült ígéretét a szakasz javítására vonatkozóan.

  • Az Index és az Economx megemlíti a Keleti pályaudvar közelgő egy hónapos lezárását és a budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosításának magánkézbe adásáról szóló korábbi híreket, ami a többi cikkben nem szerepel.

  • A HírTV egy külön cikkben (Lázár János bomba bejelentése...) a vasúti flotta modernizációjáról is beszámol, miszerint a teljes utaskapacitás 10%-a újul meg, ami a többi cikkben nem kap ilyen hangsúlyt, vagy nem szerepel.

Frissítve: 2025. 08. 06. 23:57