Aug 21, 2025 • 11:39

HírTV
Aug 21, 2025 • 11:39
HírTV
Aug 21, 2025 • 10:54
Magyar Nemzet
Aug 21, 2025 • 10:36
Mandiner
Aug 21, 2025 • 10:31
Vadhajtások
Aug 21, 2025 • 10:16
Infostart
Aug 21, 2025 • 09:56
Index
Aug 21, 2025 • 09:04
Magyar Nemzet
Aug 21, 2025 • 08:59
Demokrata
Aug 21, 2025 • 08:52
HírTV
Aug 21, 2025 • 08:35
Világ Gazdaság
Aug 21, 2025 • 10:31
Pénzcentrum
Aug 21, 2025 • 10:10
Piac & Profit
Aug 21, 2025 • 09:48
24.hu
Aug 21, 2025 • 09:43
Totalcar
Aug 21, 2025 • 09:35
Magyar Hang
Aug 21, 2025 • 09:15
Blikk
Aug 21, 2025 • 09:10
Portfolio
Aug 21, 2025 • 10:53
Népszava
Aug 21, 2025 • 10:02
HVG
Aug 21, 2025 • 09:34
444
Aug 21, 2025 • 08:56
Telex
Aug 21, 2025 • 08:11
HVG
A Budapest Főváros Kormányhivatala által elrendelt vizsgálat súlyos műszaki hiányosságokat tárt fel a BKV buszainál, miután több jármű is kigyulladt. Az ellenőrzött buszok mindössze 22 százaléka volt megfelelő állapotban, 22 százalékukat azonnal kivonták a forgalomból, további 56 százalékuknál pedig javításokat vagy szemlét rendeltek el. A politikai szereplők, mint Szentkirályi Alexandra és Sára Botond, a fővárosi vezetés felelősségét hangsúlyozzák az elmaradt karbantartások miatt. A Katasztrófavédelem adatai szerint idén már 43 busztűz történt országszerte, melyek okai között leggyakrabban a motortérből induló tüzek, fékhibák és elektromos problémák szerepelnek.
A Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a közelmúltban kigyulladt BKV buszok ügyében.
A vizsgálat szerint az ellenőrzött buszok 22 százaléka alkalmatlan az utasok biztonságos szállítására, és további 56 százalékuknál egyéb műszaki problémákat találtak.
Az ellenőrzött járművek mindössze 22 százaléka volt műszakilag megfelelő állapotban.
A leggyakoribb hiányosságok közé tartozik az olajszivárgás, a nem megfelelő fékhatás, a gumiabroncsok és futóműalkatrészek rossz állapota, valamint a kötelező tartozékok (pl. poroltó) hiánya vagy lejárt érvényessége.
Az ellenőrzött buszok 22 százalékát azonnali hatállyal kivonták a forgalomból, 28 százalékukat 30 napon belüli műszaki szemlére kötelezték, és 28 százalékuknál azonnali javítást rendeltek el.
Szentkirályi Alexandra és Sára Botond is a fővárosi vezetés felelősségét hangsúlyozta az elmaradt karbantartások miatt.
A Katasztrófavédelem adatai szerint 2025 augusztus közepéig 43 autóbusz gyulladt ki országszerte, ebből 13 Budapesten.
A busztüzek közel fele a motortérből indul ki, jellemzően üzemanyag- vagy kenőanyag-szivárgás miatt.
A HírTV, Demokrata és Magyar Nemzet (jobboldali, kormányközeli) cikkek Szentkirályi Alexandra nyilatkozatára fókuszálnak, kiemelve a fővárosi vezetés felelősségét és Magyar Péter hallgatását, valamint Tarlós István korábbi főpolgármesterségének pozitív összehasonlítását.
A Népszava (baloldali, kormánytól független) Sára Botond főispán nyilatkozatát emeli ki, aki szintén a fővárosi frakciók felelősségét hangsúlyozza, és Vitézy Dávidnak is üzen.
A Mandiner, Pénzcentrum, Magyar Jelen, Infostart, Piac & Profit, Origo, Index, 24.hu, Vezess.hu, Totalcar, Magyar Hang, 444 és Blikk (közép és jobbközép, illetve kormányközeli és független) cikkek elsősorban a Kormányhivatal vizsgálatának ténybeli eredményeit ismertetik, részletezve a hiányosságok típusait és a forgalomból kivont, illetve javításra kötelezett buszok arányát. Ezek a cikkek kevésbé politizálnak, inkább a tényekre és a műszaki adatokra koncentrálnak.
A HVG és Vezess.hu (baloldali, kormánytól független, illetve közép, kormánytól független) cikkek a Kormányhivatal eredményei mellett tágabb kontextusba helyezik a busztüzeket, statisztikai adatokat közölnek az országos busztüzek számáról, okairól, és a járműpark átlagéletkorának növekedéséről is szót ejtenek. A HVG említi Vitézy Dávid állítását is a Citaro buszok lecserélésének kormány általi akadályozásáról.