Súlyos műszaki hiányosságokat tárt fel a kormányhivatal a BKV buszainál

7,4% 37,0% 3,7% 33,3% 18,5%

Főbb pontok

  • 1

    A Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a közelmúltban kigyulladt BKV buszok ügyében.

  • 2

    A vizsgálat szerint az ellenőrzött buszok 22 százaléka alkalmatlan az utasok biztonságos szállítására, és további 56 százalékuknál egyéb műszaki problémákat találtak.

  • 3

    Az ellenőrzött járművek mindössze 22 százaléka volt műszakilag megfelelő állapotban.

  • 4

    A leggyakoribb hiányosságok közé tartozik az olajszivárgás, a nem megfelelő fékhatás, a gumiabroncsok és futóműalkatrészek rossz állapota, valamint a kötelező tartozékok (pl. poroltó) hiánya vagy lejárt érvényessége.

  • 5

    Az ellenőrzött buszok 22 százalékát azonnali hatállyal kivonták a forgalomból, 28 százalékukat 30 napon belüli műszaki szemlére kötelezték, és 28 százalékuknál azonnali javítást rendeltek el.

  • 6

    Szentkirályi Alexandra és Sára Botond is a fővárosi vezetés felelősségét hangsúlyozta az elmaradt karbantartások miatt.

  • 7

    A Katasztrófavédelem adatai szerint 2025 augusztus közepéig 43 autóbusz gyulladt ki országszerte, ebből 13 Budapesten.

  • 8

    A busztüzek közel fele a motortérből indul ki, jellemzően üzemanyag- vagy kenőanyag-szivárgás miatt.

Portálok közti különbségek

  • A HírTV, Demokrata és Magyar Nemzet (jobboldali, kormányközeli) cikkek Szentkirályi Alexandra nyilatkozatára fókuszálnak, kiemelve a fővárosi vezetés felelősségét és Magyar Péter hallgatását, valamint Tarlós István korábbi főpolgármesterségének pozitív összehasonlítását.

  • A Népszava (baloldali, kormánytól független) Sára Botond főispán nyilatkozatát emeli ki, aki szintén a fővárosi frakciók felelősségét hangsúlyozza, és Vitézy Dávidnak is üzen.

  • A Mandiner, Pénzcentrum, Magyar Jelen, Infostart, Piac & Profit, Origo, Index, 24.hu, Vezess.hu, Totalcar, Magyar Hang, 444 és Blikk (közép és jobbközép, illetve kormányközeli és független) cikkek elsősorban a Kormányhivatal vizsgálatának ténybeli eredményeit ismertetik, részletezve a hiányosságok típusait és a forgalomból kivont, illetve javításra kötelezett buszok arányát. Ezek a cikkek kevésbé politizálnak, inkább a tényekre és a műszaki adatokra koncentrálnak.

  • A HVG és Vezess.hu (baloldali, kormánytól független, illetve közép, kormánytól független) cikkek a Kormányhivatal eredményei mellett tágabb kontextusba helyezik a busztüzeket, statisztikai adatokat közölnek az országos busztüzek számáról, okairól, és a járműpark átlagéletkorának növekedéséről is szót ejtenek. A HVG említi Vitézy Dávid állítását is a Citaro buszok lecserélésének kormány általi akadályozásáról.

Frissítve: 2025. 08. 21. 11:48