Szünetelt, majd helyreállt az ügyintézés a kormányablakokban hardverhiba miatt
Júl 14, 2025 • 09:27

Magyar Jelen
Júl 14, 2025 • 07:47

Magyar Hírlap
Júl 14, 2025 • 11:25

Pénzcentrum
Júl 14, 2025 • 07:36

Magyar Hang
Júl 14, 2025 • 07:20

Pénzcentrum
Júl 14, 2025 • 07:08

Blikk
Júl 14, 2025 • 07:33

Népszava
Július 14-én, hétfőn országosan szünetelt az okmányokkal és járművekkel kapcsolatos ügyfélkiszolgálás a kormányablakokban egy hétvégi hardvermeghibásodás miatt. A Digitális Magyarország Ügynökség tájékoztatása szerint az időponttal rendelkező ügyfelekkel új időpontot egyeztetnek, és a hiba elhárításán folyamatosan dolgoztak. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások (DÁP, Ügyfélkapu+) működése helyreállt. A délutáni órákban több portál is arról számolt be, hogy a kormányablakokban is helyreállt az ügyintézés.
Főbb pontok
-
1
Július 14-én, hétfőn országosan szünetelt az okmányokkal és járművekkel kapcsolatos ügyfélkiszolgálás a kormányablakokban.
-
2
A leállást egy hétvégi hardvermeghibásodás okozta, amely számos elektronikus közigazgatási szolgáltatás működésében okozott fennakadást.
-
3
A Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) közleménye szerint az időpontfoglalással rendelkező ügyfelekkel új időpontot egyeztetnek.
-
4
A hiba elhárításán folyamatosan dolgoztak, és a DMÜ elnézést kért az okozott kellemetlenségekért.
-
5
A DÁP, az Ügyfélkapu+, és egyéb kormányzati portálokon elérhető elektronikus ügyintézési szolgáltatások működése helyreállt.
-
6
A Portfolio, Origo, Pénzcentrum és Magyar Nemzet portálok délutáni hírei szerint az ügyintézés a kormányablakokban is helyreállt.
Portálok közti különbségek
-
•
A 24.hu, Telex, Blikk, Economx, Világ Gazdaság, Index, Pénzcentrum (első cikk), Magyar Nemzet (első cikk), Népszava, 444, Magyar Hang, Magyar Hírlap, ATV és Magyar Jelen portálok a reggeli leállásról számoltak be, kiemelve, hogy az okmány- és járműügyintézés szünetel.
-
•
A Portfolio, Origo (második cikk), Pénzcentrum (második cikk) és Magyar Nemzet (második cikk) portálok délutáni cikkekben arról tájékoztattak, hogy az ügyintézés helyreállt a kormányablakokban.
-
•
A Blikk és a 444 portálok részletesebben említik a korábbi, pénteki és szombati fennakadásokat (KAÜ, Ügyfélkapu+, DÁP), míg a többi cikk csak a hétvégi hardvermeghibásodásra hivatkozik általánosan.
-
•
A Telex címe ("Ügyeket intézne a kormányablakban? Hétfőn nem fog") és a 444 címe ("Hétfőn intézett volna ügyet a kormányablakban? Nem fog") kissé közvetlenebb, figyelemfelkeltőbb hangnemet üt meg, mint a többi, semlegesebb cím.
-
•
A Pénzcentrum (második cikk) és az Origo (második cikk) címei ("A nap eddigi legjobb híre: helyreállt az ügyintézés a kormányablakokban", "Újra zavartalan az ügyintézés a kormányablakokban") pozitívabb, megkönnyebbülést sugalló hangnemet használnak a helyreállás kapcsán.