Technikai hiba miatt duplán terhelhettek bankszámlákat több magyar banknál

30,8% 15,4% 30,8% 23,1%

Főbb pontok

  • 1

    Több magyar banknál, köztük az OTP Banknál és az Erste Banknál is technikai hiba lépett fel, melynek következtében egyes ügyfelek bankszámlájáról duplán vonták le korábbi vásárlások összegét.

  • 2

    Az OTP Bank közleménye szerint a hibát egy külső szolgáltató okozta, nem a bank saját rendszere.

  • 3

    A bankok dolgoznak a probléma elhárításán és a tévesen levont összegek helyreállításán.

  • 4

    Az OTP Bank elnézést kért az okozott kellemetlenségért, és tájékoztatást adott honlapján és applikációjában.

  • 5

    Az Erste Bank is hasonló tartalmú közleményt adott ki, jelezve, hogy a duplán beterhelt összegek központilag jóváírásra kerültek.

  • 6

    Nem tömeges, de sok ügyfelet érintő jelenségről van szó.

  • 7

    Hasonló probléma korábban az MBH Banknál is előfordult.

Portálok közti különbségek

  • A Kiskegyed, Blikk, Origo, Portfolio, Világ Gazdaság, Infostart és Magyar Nemzet cikkek főként az OTP Bankra fókuszálnak, kiemelve, hogy a hiba egy külső szolgáltatótól ered, és a bank dolgozik a megoldáson.

  • Az Economx és a 168.hu cikkek az OTP mellett az Erste Bank érintettségét is hangsúlyozzák, megemlítve, hogy az Erste is hasonló közleményt adott ki.

  • A Népszava és a 24.hu cikkek megemlítik, hogy nem ez az első ilyen eset, és utalnak a korábbi MBH Banknál történt hasonló problémára.

  • A HVG és a 168.hu cikkek nagyon rövidek, alig tartalmaznak részleteket, míg a többi portál bővebb információt nyújt a banki közleményekből és az Index értesüléseiből.

  • Az Origo és a Magyar Nemzet cikkek a "jobb" politikai irányultsághoz tartoznak, míg a Népszava, HVG és 168.hu "bal" irányultságúak. A többi portál "közép" vagy "bizonytalan" besorolású. A cikkek tartalmában azonban nincs jelentős politikai elfogultságra utaló különbség, mindegyik objektíven számol be a technikai hibáról és a bankok reakciójáról.

Frissítve: 2025. 08. 07. 18:19