Vonatkisiklás Rákosrendezőn: Emberi mulasztás vagy elavult berendezés okozta a balesetet?

42,9% 14,3% 21,4% 21,4%

Hétfő délelőtt egy mozdony siklott ki Rákosrendezőnél tolatás közben, személyi sérülés nem történt. A MÁV szerint emberi mulasztás okozta a balesetet, és nincs összefüggésben a nemrég befejezett karbantartással, azonnali vizsgálatot rendeltek el. A Közlekedő Tömeg civil szervezet azonban azt állítja, hogy a baleset oka a több mint 100 éves biztosítóberendezés cseréjének elmaradása, amely az emberi mulasztásokat kiküszöbölhetné. A baleset jelentős fennakadásokat okozott a vasúti forgalomban, különösen az északi vonalakon, és a BKK elfogadja a vasúti jegyeket bizonyos villamos- és metróvonalakon.

Főbb pontok

  • 1

    Hétfő délelőtt egy mozdony kisiklott Rákosrendezőnél tolatás közben, a Nyugati pályaudvar felőli végén.

  • 2

    Személyi sérülés nem történt a balesetben.

  • 3

    A MÁV elsődleges információi szerint emberi mulasztás okozta a kisiklást, és nincs összefüggésben a nemrég befejezett karbantartással.

  • 4

    A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt azonnali vizsgálatot rendelt el az ügyben.

  • 5

    A Közlekedő Tömeg civil szervezet szerint a balesetért a MÁV a felelős, mert a frissen cserélt váltókat vezérlő, több mint 100 éves biztosítóberendezést nem cserélték ki, ami megakadályozhatná az emberi mulasztásokat.

  • 6

    A baleset miatt jelentős korlátozások léptek életbe a vasúti közlekedésben, különösen az esztergomi, szobi és veresegyházi vonalakon.

  • 7

    A műszaki mentés és helyreállítás idejére a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között a vonatok csak egy vágányon közlekedhetnek.

  • 8

    A BKK elfogadja a vasúti jegyeket a 12-es és 14-es villamoson, valamint az M3-as metrón Újpest-Központ és a Nyugati pályaudvar között a fennakadás végéig.

Portálok közti különbségek

  • Az Infostart (első cikk) részletesen kitér a Közlekedő Tömeg álláspontjára, miszerint a régi biztosítóberendezés cseréjének elmaradása okozhatta a balesetet, ellentétben a MÁV emberi mulasztásról szóló állításával. Emellett Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatát is idézi a felújítás részleteiről.

  • A Blikk és a Magyar Nemzet cikkei elsősorban a MÁV hivatalos közleményére és az abból származó forgalmi változásokra fókuszálnak, kevésbé térnek ki a baleset lehetséges okaira vonatkozó eltérő véleményekre.

  • Az Origo a baleset kategóriáját 'Bűnügy'-ként jelöli meg, és egy másik, traktoros balesetről szóló cikket is linkel, ami eltér a többi portál megközelítésétől, amelyek 'Belföld' kategóriába sorolják az esetet.

  • Az Economx és az Index megemlíti, hogy a kisiklás a frissen felújított részen történt, és az Economx idézi a 24.hu és a Közlekedő Tömeg állításait a felújítás minőségével kapcsolatban, ami mélyebb kontextust ad a balesetnek, mint a többi, csak a MÁV közleményére támaszkodó cikk.

  • A Népszava, a Magyar Hang, a Demokrata és a 444 szintén a MÁV közleményét veszi alapul, és a forgalmi változásokra koncentrál, de a Népszava és a 444 megemlíti a felújítás tényét, míg a Magyar Hang és a Demokrata csak a baleset tényét és a következményeket közli.

Frissítve: 2025. 08. 04. 19:58